BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, October 14, 2009

POYEM YAH..

Di suatu petang yg hening (tadi lah), si kekasih hati berlari-lari anak menuju ke arah ku lalu melabuhkan punggungnya di pangkuan sambil memegang biskut di tangan.



DIDIE : Ibu..... (bibir munggilnya memulakan bicara)

IBU : Ya sayang...... (sambil mengusap rambutnya dgn

penuh kasih sayang)


DIDIE : Jomlah pegi ETONCEF (tak sudah2 lagi)


IBU : Ajak ayah (sambil menuding jari ke arah ayahnya yg sedang menikmati minuman petang)

Didie bingkas bangun menuju ke arah ayahnya pula.


DIDIE : Ayah..........jom pedi ECONCEF (jom pegi econsave)

AYAH : Econsave dah tutup lah sayang (nampak na peluto @ kelentong baru pkl 5 ptg).
DIDIE : Alaaa...GIANT?

AYAH : Dah tutup lah (peluto lagi)

DIDIE : Kedai Mamak?

AYAH : Tutup lah sayang...

DIDIE : Kedai CIK WAK? (jiran kami berketurunan jawa yg berniaga makanan ringan kat
rumah kami)
AYAH : Pun dah tutup...

DIDIE : Ayamak...poyem yah.. (alamak..problem lah).


Dengan wajah penuh kecewa Didie lantas bangun dari pangkuan ayahnya terus berlalu ke tempat dia bermain tadi, menyambung aktivitinya yg tertangguh.


Malam ni, utk tidak menghampakannya, kak long, kak ngah dan abang mohon izin dari kami utk pergi ke GIANT sebagai memenuhi hajat adik mereka yg tak kesampaian.



HAIIII..........anak sapaaaa tuuu??????














6 comments:

jeBateja said...

Moga2 menjadi tokeh econsave or giant nanti....errr....jadi tokeh bekal troli pun okeh gak....ahakz

anniecute said...

AMIN..Orang baik2 ni selalunya mulut dia masin..troli pun tak po, lumayan gak

rusli_zairin said...

jgn kak, sok klu akak bukak econsave tu dio yg sibuk nk brg free.. sonang nak buek kek.. dio lak yg lobih dr hero tu..

anniecute said...

kahkahkah....betul..betul. betul...Mintak maappp..akak posan kek jaga tu, klu org camni-camni dtg jgn bagi dio masuk !!!! bikin bnkrap bisnes acikkk

rusli_zairin said...

tension kwn kito tu kak.. asyik ngono an dio jer.. g-jan, sbr tu separuh dr iman

anniecute said...

Iyo lah Li, kesian dio. Kito tobat yo lah Li yo, jgn lah kutuk2 dio lai..apo2pun akak tau, dio memang seorang insan yg berhati mulia. Kan..btul tak Li?