BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, October 7, 2009

KU PERCAYA ADA CINTA


SUSPENN....Tajuk kalah org muda, bercinta lagi ke aku...cewahhh, tak de lah, tak de maksud yg tersirat, just lagu si cantik manis Dato' Siti Nurhaliza. Bait2 liriknya indah..girlfriend bagi tadi (girlfriend?),kawan perempuanlah, sama je kan, ada kawan lelaki, ada kawan perempuan. Bila ditranslate kan ke BI dah jadi lain macam lak tanggapan kan....

Cuba hayati lirik lagu ni yg telah dibingkiskan oleh Lynn kepada saya melalui emailnya......

PERCAYA ADA CINTA

**Mereka meragui wujudnya cinta yg sejati
Tidak hati ini
Semenjak dari mula
Ku yakin ada cinta
Cintalah yg memungkinkan segala

@Kurela biarpun perit tertusuk duri
Jalan berliku tiada bertepi
Ku percaya tidak sia-sia aku diuji
Demi cinta tersembunyi hikmahNYA pasti
KORUS
Pandang2 alam ini
Sambil pandang difikiri
Mana bumbung langit tinggi
Mana lantai bumi
Tiap satu yg terjadi
Tidak mungkin tersendiri
Cuba cari jawapannya andai meragui

Ulang **
Ulang @
Ulang korus
Ulang @

Ada hikmah yg pasti
Sejak ku percaya ada cinta
Cinta itu memungkinkan segalanya
Cinta yg suci abadi

Indah kan liriknya, banyak definasi cinta sebenarnya, cinta pada MAHA PENCIPTA, cinta pada ibubapa, pasangan, anak2, kawan2 dan perasaan ini adalah antara nikmat yg diberikan ALLAH kepada kita dan kita sebagai hambaNYA harus mensyukuri tiap nikmat yg diberi..


4 comments:

al-lavendari said...

betul tu ... kerana peraaan cinta itulah tiada anak burung yang mati kelaparan akibat di tinggalkan ibunya.

anniecute said...

Yesss...agreed !!

rusli_zairin said...

Memang cinta tu byk definisinya.. tp klu dh dgr lagu siti nurhaliza tu.. dlm kepala ni dh terkonangkn awek/pakwe jer.. hehe..yg ank-ank muda la biasanya.. yg tgh hot bercinta

anniecute said...

tu yg terkenang ke masa dulu tu kannn..hehehe