BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, October 26, 2009

ANDAI DAPAT KU UNDURKAN MASA

Hari terakhir di SMVJ, bergambar bersama junior. Yg belakang sekali hujung sebelah kiri yg dua orang tu, Liza ngan Lin klu tak salah, tgh pandang asrama putera tu. Kamera kek dopan, kau org beduo kamera kek asrama putera ko? Haiyooo.. Mesti burung2 yg menenggek kek asrama sobolah tu tongah bersiul, tu yg hilang fokus budak beduo tu...

Hari ini, 24 tahun dulu, adalah hari terakhir kita menjadi pelajar di SMVJ, hari yg paling hiba, paling sedih, berat kaki utk melangkah meninggalkan sekolah yg kita cintai. Meninggalkan kenangan suka duka, pahit manis sepanjang menjadi sebahagian dari nadi SMVJ. Kita bergambar bersama junior - yg akan meneruskan kesinambungan sebagai warga SMVJ.



Sekarang, setelah 24 tahun berlalu, segalanya masih segar di ingatan. Tak kan saya padamkan. Betapa indahnya berada di sekolah ini. Kita seperti adik-beradik di asrama. Rindu utk tidur di katil 2 tingkat yg dah lama ditinggalkan. Locker kita, utk ketua dorm tiap2 bilik, kami ada kabinet kecil khas (mungkin sekarang pun masih ada tapi kabinet yg jauh lebih canggih kot). Kenangan hujung minggu gotong-royong membersihkan asrama, sesekali ada aktiviti. Sebelah malam belajar sama2 kat bilik belajar....sebelum tidur, kita nyanyi lagu ASMAUL HUSNA bersambung2 dari dorm ke dorm.






Ingat lagi, tgh malam saya satu dorm berlari2 turun beratur kat padang depan asrama bila terdengar fire alarm sedangkan kawan2 dorm lain nyenyak tidur sbb bila ditanya keesokkan harinya, mereka kata tak dengar apa2 pun. Satu pagi, Tutie nampak dgn mata kepalanya sendiri....ishhh, tak sanggup nak tulis, bulu roma dah tegak. Saya ada dgn dia masa tu tapi saya tak nampak apa2pun. Tak masuk lagi cerita Adik Masliza, jumpa dia tanyalah sendiri, saya dah tak sanggup nak teruskan.






INDAHNYA KENANGAN...terus melekat di jiwa.







ANDAI DAPAT KU UNDURKAN MASA....Hmmmm


2 comments:

Lynn said...

kami pandang ke sana tuh bukan asrama lelaki...kan hala kesekolah kita tuh...cuba tgk betul2...ader la yang menarik perhatian kami masa tuh kot...tak ingat tgh tgk amendanya....hehehe

annie said...

ye ke arah sekolah? mendongak ke atas mcm pandang cik abe je...hehehe..ntah lah, tak perasan dah, dah lama sgt kan..