BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, August 23, 2009

IBU - Ratu hati ku






Tak tau lah sapo jago sapo, menantu jago mentuo ko mentuo jago menantu












Control ayu walaupun mengantuk


Tadi pegi lagi ke Hospital Kuala Pilah, kali ni bersama suami. Terasa mcm dah lurus Bukit Putus tu sbb hari2 berulang-alik ke sana. Tak terbalas pengorbanan mak mendewasakan kita hanya dgn bergilir2 menjaga dia kan.. Tak kan ada samanya kalau nak dibanding dgn apa yg ayah dan ibu curahkan kepada kita selagi kita masih di bawah tanggungan mereka. Selagi yg perempuan terutamanya, belum disunting utk menjadi isteri, selagi itu kita dipertanggungjawabkan di atas bahu mereka.

Dek kerana kepenatan, saya masih belum berkesempatan utk bersolat tarawikh lagi. Nantilah selesai urusan mak dulu. Pegi pagi, petang dlm pkl 4 balik, beli lauk, masak...hmmmm....tak pe lah, demi mu wahai ibu yg tercinta.

2 comments:

Azman said...

Sesungguhnya ibu adalah satu-satunya yang sangup memikul beban selama anda dalam kandungan sehingga dewasa,tak sanggupkah anda menanggung beban yang telah ibu anda tanggung selama ini?..anda adalah seorang ibu ,tentu anda memahami bagai mana peritnya ketika memikul kandungan anda dan melahirkan anak-anak anda.begitulah pengorbanan ibu anda,ia akan berterusan selagi diri anda yang bergelar ibu atau perempuan,Sesungguhnya anda beruntung kerana menjadi seorang perempuan kerana surga di telapak kaki ibu!!!!!Sayangilah ibu anda semasa ia masih ada di muka bumi ini,dan kenanglah jasa ibu dan renungilah apa yang telah di buat kepada anda sehingga anda bergelar ibu juga.......

anniecute said...

AMIN.... Terima kasih sahabat ku. Betul awak cakap. Mudah2an saya mampu menjadi ibu yang baik di dunia dan akhirat.