BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, January 4, 2010

WELCOME - HARI PERTAMA

Hari ni hari pertama sesi persekolahan utk tahun 2010. Hari pertama dan pengalaman pertama utk anak2 Prasekolah kat sekolah saya keje ni. Tapi ada gak yg dah bersekolah sebelum ni kat tadika lain, so bukan pengalaman pertama lah kat diorang dah dah pernah bersekolah tu.

Tahun ni rasa macam lapang dada sbb budak2 ni steady sume, ada lah 2 orang menangis tapi tak lah sehebat yg sudah2. Menangis sekejap je lepas tu ok dah sampai balik. Nampak gaya mak ayah yg dok meninjau-ninjau kat tingkap tu lagi gabra dari anak2. Sampai cikgu terpaksa lak mohon jasa baik supaya jgn tunggu anak kat pintu kelas sbb takut nanti elok2 tak nangis jadi huwaaaa...tak sanggup acik!!!!!

 
Cikgu Saaudah Yahya, guru kelas Prasekolah 2. Garang tapi bertempat, ada masa bergurau senda ngan anak murid, budak2 takut tapi tak fobia lah ngan dia. Takut2 hormat gitu.


Prinsip dia (dari pandangan mata saya lah, sbb dah lama keje ngan dia, bolehlah baca sikit2 cara dia) klu ajar MESTI sampai dapat. No play2...Murid2 dari zero jadi hero pun ada berkat kesungguhan dia. Yang tu memang saya respect.  Ada 2 org cikgu sebenarnya kat sini sbb ada dua kelas, tapi yg saya ingat nak ambik gambar cikgu ngan murid2 kelas saya je (kelas saya??? ..ahakzzz). Ampunnnn




Sedang menikmati sarapan pagi.
 
 
Guru Besar sedang mengarahkan sesuatu kepada anak2 saya ni... yg pasti diorang cepat dapat, faham arahan.

 

Yang ni, sapa ni????? Hehehehe, sibuk boleh tahan, maklumlah hari pertama. BUKAN BUAT2 SIBUK yea...



Hari kedua dan seterusnya tak tau lah macamana, jgn bertukar situasi dah.. Kdg2 budak2 ni, awal2 memang ok sbb excited nak sekolah, masuk pertengahan tahun dah mula menunjukkan kebosanan memuncak...tu yg elok2 tak de darah tinggi jadi ada.....


Hmmm,  ibu Ani...apapun hadap jo lah.



6 comments:

norman said...

Selamat bertugas semua guru guru semoga mendapat nikmat usaha anda kelak.Bahagia nya rasa kalau anak anak kecil itu jadi manusia yang terbaik.....

annie said...

Insyaallah cikgu, cantik didikannya terbaik lah hasilnya, kan.. Lama cikgu tak datang ke 'teratak' saya ni..Terpandang2lah pulak.

puteri said...

Buleh tahan yo ramai eyh anak murid induk eyh...mencabar!!

annie said...

Murid ramai tak po ngah, jgn anak ramai cmtu, mau koghing !!!

anaklaut said...

salamat bertugas cikgu....

moga ceria dan bahagia saja di tahun abru nih..

annie said...

anaklaut, Insyaallah, AMIN