BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, November 30, 2009

SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA - PART 2


Anak2 pengarang jantung, penglipur lara



My elder son - Nurfazrul Syahmi



Suami ku bersama birasnya (kakak ipar saya)....haaa, 'buat ketupat yea'....



Bonda saya yg semakin uzur....merenung dia dalam diam membuatkan hati saya diruntun hiba....

Untuk pertama kalinya selama usia saya dari dulu hingga sekarang (yg masih muda belia ni), tahun ni saya sambut Hari Raya kat rumah sendiri...makkk ai, rasa mcm dah veteran sangat pulak. Bukan tak nak balik kampung..don't get me wrong aaa...mak saya utk pertama kalinya gak mengoffer kan dirinya utk sambut raya di perantauan kali ni.. Kebetulan dia tak berapa sihat, jadi abang saya bawak mak duduk rumah dia kat Senawang ni gak, sambut raya kat sini. Kami pun berkumpul lah kat situ. Ok apa, sesekali raya kat rumah sendiri, tapi kemeriahannya tak lah sehebat kat kampung......

Cakap pasal raya, kali ni, di Raya Haji ni, rumah saya dikunjungi oleh seorang sahabat lama kat SMVJ dulu - saudara Karim atau lebih top dgn panggilan Ghencheh.....bersama ngan family dia. Dia janji nak singgah raya puasa dulu, tapi tak sempat, so raya haji ni dia sudi singgah pada malam raya pertama tu ari. Tapi lupa lak nak snap gambar barang sekeping dua..alamak!!!!!!!! Terima kasih Karim, jgn serik, datang lagi...


Pada yg tak kenal Karim @ Ghencheh, haaa...yg tengah syok korek hidung tu, itu lah Karim. Sakan berborak ngan dia, dekat2 nak pukul 1.00 tgh malam baru dia gerak balik ke kampung di Terachi. Orang rumah dia pun sporting...boleh ngam lah

2 comments:

Pn Kartini said...

Salam sis..:)
Begitulah..dulu ibu lah yg cergas menguruskan kita..
Bila merenung ibu yg meniti hari tua..pasti sebak itu meruntun di jiwa..pasti kerinduan menjelma mengenangkn masa2 dulu..:)

annie said...

Betul cikgu...akak sering menangis dalam diam sebenarnya bila ingat mak yg dah uzur meniti hari2 tuanya. Syahdu, pilu....lambat laun kita akan begitu jua kan. Itu pasti andai umur kita dipanjangkan. SUBHANALLAH