BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, November 20, 2009

SAKAN @ ISTANA SERI MENANTI LAMA

My dearest friends, jgn 'angin' ngan kitorang ya, ni memang gilo2 punyo take advantage namo eh. Klu ikut minah 2 orang ni mmg sume tempat diorang nak singgah and berposing. Dari pintu gerbang sampai ke istana lama Seri Menanti. Saya pun sebenarnya syukur sangat dapat berpeluang datang ke sini. Dah 41 tahun umur, tak pernah lagi masuk melawat dalam istana unik ni, tapi kali ni berkesempatan. So apa lagi, sakan lah. Tapi sayang dalam istana tidak dibenarkan sama sekali mengambil gambar, tak pe...memelihara khazanah lama diraja kan. Memang saya ralit melihat apa yg dipamerkan di dalam nya...kagum.




Pencabar finalis GADIS MELAYU di TV9....meliuk lintok kat depan istana.


Ni dalam gerimis ni, posing gak sampai kena horn kat polis yg tengah mengiringi Yamtuan berangkat pulang ke istana..Iya2 na si Fauziah nak abadikan replika tanduk lembu tu......


Istana yg dibina dgn tidak berpaku, sejak tahun 1700 lebih dulu, masih teguh dan kukuh....menakjubkan sangat. Sapa2 yg ada kesempatan ke Seri Menanti, jgnlah lepaskan peluang melawat istana yg telah diwartakan sebagai Muzium Diraja ni dan pelajari serba sedikit salasilah pemerintahan diraja Negeri Sembilan.

0 comments: