BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, November 14, 2009

TAKANANG LAH JUO


Dah siap kemas rumah, cuci bilik air, dapur,basuh/sidai kain dan sebagainya seperti kelaziman yg saya lakukan di setiap minggu, saya ambil kesempatan update blog. Hari ni ada jemputan majlis berkhatan salah seorang drpd anak saya di Prasekolah, kebetulan dia setaman dgn saya, so jap lagi pegi lah.



Ni dah dekat2 time cuti sekolah ni mulalah, baik kenduri kahwin ataupun kenduri berkhatan, sama naik meriahnya. Fenomena menggantung periuk akan berulanglah ni...I like, tak yah pening kepala fikir nak masak apa..Hehehehehe...........








































Cakap bab kahwin, teringat balik 19 tahun lalu, di saat diri ini diijabkabulkan dgn si jejaka pilihan hati.....ada nostalgia di sebalik hari bersejarah saya ni, saya di serang demam cecair or org kampung saya panggil CHICKEN POX. Bayangkan, nikahnya hari Sabtu (3/11/1990), kena chicken pox ni hari Khamis (1/11/1990). Tak ke haru................. adik-beradik, sepupu, kawan2, sedara-mara, org kampung pakat gelak kan saya, mengusik saya dgn pelbagai usikkan.


Bengang gak, dahlah miang  1 badan ni dek penyakit tu (belum campur lagi ngan miang nak naik pelamin), orang lak dok gelak2, cover, senyum je, nanti marah2 hilang seri kan. Yang belah suami, adik-beradik dia lak tak putus2 nasihatkan adik/abang diorang (apa yg diorang nasihat haa????< ntahlah).

Apapun, terima kasih pada kawan2 yg sudi datang, mintak maaf pada kawan2 yg saya terlupa nak menjemput, address U all tak de dlm simpanan sebenarnya..

Chicken pox2 pun majlis tetap berjalan dgn lancar,sederhana dan meriah.
Kini kami bahagia melayari kehidupan sebagai suami isteri dan diserikan lagi mahligai ini dgn kehadiran 2 orang puteri dan 2 orang putera.

AMINNNN.....................

2 comments:

JijahJambu@Jj said...

semoga selalu berbahagia sampai ke hujung nyawa ...

annie said...

Insyaallah...Amin