BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, November 5, 2009

BAKAT TERPENDAM
















Uiiiii !!!!!!!!!! Jiwang eh I dulu. Amboi !! JIWANG KARAT!!!!

Ni hasil karya yg khas dicreate utk sahabat ku Ujie. Dulu saya ni lombong puisi utk kawan2 yg tengah angau, merayu kat saya agar diciptakan puisi cinta utk buah hati masing2 ataupun utk adik2 angkat kat asrama putera tu. Saya je yg tak tau nak diberikan kat sapa luahan rasa yg terpendam, so habis2 tulah kat Ujie, Tutie atau kawan2 perempuan yg lain2.

Ntah dari mana datang nya idea, kalau pena ngan kertas dah kat tangan, mulalah mencurah2 tiba bak air terjun. Sayang kenapalah tak dikenakan bayaran dulu kan pada setiap hasil karya tu, klu tak kayo dah acik kau haaaa.....

Ni idea budak2 dulu, masa tu canggih na lah rasanya. Klu nak dibandingkan ngan budak2 sekarang ndak2 ngan ANAK LAUT, KIMISAI dan yang lain2 tu, bagai langit ngan bumi. Agaknya mau pecah perut adinda kita berdua ni mentertawakan puisi saya yg kononnya bagus sangat ni.

Apa2pun saya bangga sangat ngan Ujie, dah 25 tahun masih setia simpan puisi cikai ni (so touching). Sapa sangka sekarang saya masih dapat lagi membaca hasil tulisan saya yg original ni...Thank you Ujie. Ramai yg dapat kot, dan saya mencari2 (klu masih ada lah) sajak yg bertajuk "SEINDAH NAMAMU". Kalau ada yg masih simpan, sudi lah share ya sbb sentimental value lah sajak tu. Satu2nya sajak yg saya bingkiskan utk seorang adik angkat yg bernama JAMAL AFKAL BIN ISMAIL - 2nd batch SMVJ dulu. Mana lah Jamal sekarang..........

***MINTA MAAF BANYAK2, TAK BERAPA CLEAR TULISANNYA SBB PUISI NI DIKIRIM MELALUI EMAIL OLEH UJIE. Kalau nak tau isinya zoom lah ekkk....

Jgn ada sapa2 yg berani menciplak masterpiece I ni ya, klu ada, I will hire the best lawyer in the town.. CEWAHHH..tak do lah,, gurau yo, klu serious yo, payau !!

4 comments:

kak gie said...

Thanks alot induk for publishing the poem in your blog.... selama 25tahun aku sentiasa bawa kemana aku pergi even pindah kerja pun bawa sama. Tau tak aku simpan kat mana? Aku simpan dalam clear folder sekali dgn sijil-sijil aku ... and everytime aku buka file tu mesti aku baca... terharu kau ... dari sahabat untuk sahabat... thanks induk .. luv you

annie said...

luv U too, very much.Thank you coz sudi lagi simpan sampai sekarang, I never expect that actually....

rusli_zairin said...

sayo bondo lamo2 camtu takdo la nak simpan.. yang ado & simpan elok2 tu ado satu.. sijil nikah..

annie said...

itulah, tak ghoti nak menghargai kawan namo eh, cubo disimpan, sapo sangko 10 thn akan datang tengok balik, sentimental yo ghaso eh...kawan pun terharu bilo ado sahabat yg setia menghargai pemberian dio. Touching tau Lie.....