BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, December 28, 2009

SELAMAT BERTUNANG

 Selamat bertunang buat kak lang Ain (cikgu Ain). Moga kekal abadi hingga hujung nyawa.

Bersama bakal suami, Ilyas


Haa, nilah yg org cakap, org dapek tunang, acik dapek lotih. Baru menantu akak, blum menantu sendiri, klu menantu sendiri tak tau lah, pengsan kot Tapi tak po, kepenatan berbaloi2, kenduri berjalan dgn lancar, lauk perhhh!!!!!!!! menjilat jari (tukang masak didatangkan khas dari Temerloh) ikan patin masak tempoyak, bakal menantu pun buleh tahan hensem. Tak po lah lotih sikit...



Berdiri no 2 dari kanan tu kakak saya yg tersayang, the one and only...Puan Fauziah  bersama bakal besan - baju biru


 
Kakak saya utk kali ni dgn brutalnya mengubah tradisi, lari dari kebiasaan yg org2 kampung saya buat. Kali ni tak de langsung buat masak lomak cili api, kami dera menantu dah sedia ada dia masak ikan patin tempoyak, lauk tradisi Pahang (memang favourite I). Dah tu bila nak tunjuk bakat, maknya pulak ada kedai makan kat Temerloh tu, mmg tip top, kebetulan mlm minggu tu kat Majalah 3 (TV3) pun cerita pasal ikan patin, apa lagi, MASAK kawan kena usik (nasib baik dah jadi menantu lama).


Ni dia, chef yg incharge lauk ikan patin tempoyak, Encik Arman Shah, memang superb lauk dia, Licin.....




Saya tolong kacau ngan rasa garam je, ntah2 berkat air tangan saya tu yg buatkan lauk tu menjilat jari..hehehe


Alhamdulillah, semua selesai dgn kesudahan yg melegakan, semua cukup, tak de yg kurang.


For information, sambal ayam tu I masak, dibantu oleh anak saudara tercinta, Hafiz



Si suami menggoreng, si isteri dok makan, bertuahhhh...


 

Bakal menantu (kiri) dgn menantu dah jadi (kanan) - sesi suai kenal, maklumlah kan, tak lama lagi nak jadi biras


4 comments:

Uncle Lee said...

Hello Annie, I was at Kakcik Serojah's place nak check out noticed your lovely profile pic.
I chepat slam my brakes buat U turn datang sini.
Always love to ahemmm, admire pretty ladies, ha ha.

Enjoyed looking thru your pics here, and the delicious food.
Here's wishing you the very best of seasons greetings, you stay young, stay beautiful and keep a song in your heart. Have a happy new year. Best regards, Lee.

annie said...

Uncle Lee, thank you so much for visiting me here. So touching lah atas sume puji-pujian tu, hehehe....DO COME AGAIN OKEY..

Happy New Year To You Too

puteri said...

Nduk, tumpang laluuu...heheheh..promote ikan patin tempoyak...pada sesapo kwn2 nduk yg nak merasa tu leh laa ke Gerai Lurah Semantan, Temerloh Pahang, (Gerai Makan Pak Usop)...tambah ngan pencuci mulut air jagung...best best

annie said...

first time datang ado special price yo... tukang masak eh nak yg tu yo, org lain tak nak...