BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, May 15, 2010

JANGAN SYAK WASANGKA

Orang yang syak wasangka akan tertipu oleh angan-angan. Sampai masanya dia ditimpa kecewa dan sesal tidak berhujung kerana diperlihatkan Allah hal-hal yang selama ini tidak dikiranya.


Saya tertarik dgn petikan kata2 hikmah dari SYAIDINA ALI ABU TALIB KW di atas....

hendaknya dlm kehidupan ini, hindari diri kita dari berprasangka buruk sesama kita kan...agar warna2 indah kehidupan itu dapat kita nikmati dgn penuh kesucian dan keharuman...

Ya Allah, peliharalah dan hindarilah  hatiku dari perasaan hasad dengki dan syak wasangka. 

AMIN.

8 comments:

kakcikseroja said...

Kakcik baru mendengar kata2 dari Ust Hasrizal Abdul Jamil (Saifulislam) sebentar tadi di TV3.'orang yang berdendam adalah orang yang paling tidak bahagia hidupnya'.. renung2kan.. :)

sekamar rindu said...

salam..

ya betul..janganlah syak wasangka yg bukan2 tak baik..

jeBateja said...

Saya tak kira kak....saya nak syak wasangka jugak....syak wasangka pada musuh2 yang selalu nak hentam saya....aarggghhhhhhhhhhhhhh

kak Erna said...

annie..aminn.akak juga selalu doa yang serupa..semoga allah lembutkan hati kita..jauhi dari hasad dengki dan irihati..tabahkan hati menghadapi kehidupan..

annie said...

Kakcik, lamanya tak bertanya khabar, kak cik sihat? secara peribadi saya takut sgt kot2 jadi pedendam, nanti org doakan yg tak baik je kat kita kan. NAUZUBILLAH..

annie said...

sekamar rindu..akak tak pernah syak wasangka ngan awak, akak sangka baik je, awak mesti seorang insan yg berhati mulia, kan...confirm!!

annie said...

dak JEBATEJA ni memang syak wasangka tak hengat !!!!!!! ganas lah hang !!!

annie said...

kak erna, alangkah bahagianya klu kita tak de perasaan begitu selamanya kan, seronok bila kita jadi orang yg sentiasa disayangi oleh org2 di sekeliling..