BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, October 27, 2009

MONGGO MAMPIR


JURULATIH ENCIK TUKIMIN @Cik Wak

OK, Kali ni entry saya lari sikit dari kebiasaan, kita rehat dulu dari cerita pasal sekolah kan, kita pegi ke cerita kompang pulak. Tambah2 sekarang ni dah musim orang kawin kan.




Di taman perumahan saya duduk, kami ada kumpulan kompang sendiri yg diberi nama KUMPULAN KOMPANG MONGGO MAMPIR (bahasa Jawa yg membawa maksud MARI SINGGAH - sebab jurulatihnya orang Jawa Muar).




Kami bukan sahaja mengiringi pengantin di majlis2 perkahwinan, tapi juga sering dijemput utk majlis2 besar yg dianjurkan oleh BELIA, sesekali juga dijemput mengiringi VIP2, Tok Mat (Menteri Besar NS) tu dah biasa sgt dah dan lain2 acara juga.




Jadi, andai ada yg berminat utk mendengar alunan kompang kami ini boleh lah membuat tempahan kepada saya melalui email, blog ni pun boleh atau di no: 017 2779795 (Ani @ Induk).




Pado sapo2 yg nak menyambut menantu ko, nak 'menambah' ko (ehemmmm) sila berhubung ngan saya di mana2 channel yg dah saya bagi tadi lah yea... HARGA BERPATUTAN..

















Yang istimewa dan menariknya kumpulan kompang ni, ia turut dianggotai oleh seorang anak kecil yg comel lagi hensem, baru berumur 3 tahun, yg selalunya akan jadi perhatian lah sbb dialah satu2nya ahli kumpulan kompang paling kecil yg ada dalam kumpulan kompang MONGGO MAMPIR ni. Ada lagi sorang tapi biasanya dia tak 'lekat', sekejap2 dia hilang, tapi yg ni kekal sampai habis. Nama dia DIDIE (macam kenal je..anak sapa tu?).














4 comments:

al-lavendari said...

saya belum bercadang nak "menambah". sorang pun makan tak habih !

annie said...

ALHAMDULILLAH....Aman...

rusli_zairin said...

mmmm.. lambekla nak inform sume tu.. dah telopeh.. lain kali la yoo..

sok.. anak sayo kawin kok ado rezeki sayo contact akak.. mungkin yg kocik tu dh tak main kompang.. dah main gitar@drum..

pom pom girl takdo ko kak? hehe..

annie said...

Li, pom-pom girl pelapis ado dah, yg otai ni klu nak buleh yo, mahallah sikit..hahahaha