BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, September 27, 2009

OPEN HOUSE (part one)




Anak-anak (tgh beratur ambik duit ghayo ko?)

Tuan rumah- Cikgu Roslin (abang ipar)


Aummm....adik ipar bongsu, belakang tu wife dia














Tongah makan satay..hmmmm













Fenomena mcm ni mmg akan berulang di setiap tahun menjelangnya Syawal. Di awal2 Syawal saya dan family memang akan sakan berkunjung ke rumah adik-beradik sebelah suami tiap2 malam secara bergilir-gilir. Malam ni rumah alang, mlm sok rmh andak, lusa rumah adik2 pulak, begitulah seterusnya selama 11 malam berturut2 ( 11 org adik-beradik). Rumah kami pun tak terkecuali, dan dah selesai malam 5 hari raya tu hari.


Dalam pada sibuk berkunjung ke rumah adik-beradik sebelah suami, diselitkan juga kesempatan utk mengunjungi adik-beradik sebelah saya. Nasib baik gak lokasi rumah abang2 tak jauh dari rumah kami, sekitar Senawang dan Taman Tuanku Jaafar shj. Paling jauh pun abang saya yg no2 - kat Bandar Tun Razak, Cheras.


Selalunya jiran2 akan datang rumah kami pada minggu kedua atau ketiga. Saya lebih suka masak, panggil jiran2 datang sekali beraya kat rumah, senang sekali selesai. Kesian pulak kat diorang yg datang ke rumah, tapi tak de orang....so utk menebus kembali, saya buat mcm tu lah, panggil semua sekali datang. MERIAH...tu yg syok

0 comments: