BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, August 19, 2009

APPOINTMENT THYROID

Nilah ubat yang saya kena telan everyday without skip (PTU)

Pkl 2 tadi pegi Hospital Tuanku Jaafar, Sban, buat rawatan thyroid. Pada kwn2 yg belum tahu, saya ada masalah thyroid ni since 2004 hingga kini. Selama hampir 5 thn tu juga lah saya makan pil thyroid without skip. ALHAMDULILLAH, tadi doktor cakap thyroid saya berada dalam paras normal. Doktor dah kurangkan pengambilan dos dari 5 biji sehari ke 4 biji sehari. Untuk appointment akan datang tarikhnya 8 minggu dari sekarang.

Mcm tulah keadaannya, ambik darah, 2 minggu lepas tu tgk result. Tapi dah banyak baiknya dari awal2 thyroid ni menyerang. Simptomnya, badan menggigil, berdebar2, takut, cirit-birit, kurus , kitaran haid yang tak menentu. Saya alami semua ni dulu. Aduhhh...teruk gak. Makan tak nak tapi cirit-birit. Haid saya 2 hari shj. Badan jgn cakaplah, kurus mcm jerangkung sampai ada satu2 masa, suami saya sendiri susah nak cam muka saya kalau saya berada di tgh2 orang ramai. Nasib baik tak buat reunion time tu, klu tak ramai yang akan cuba melarikan diri dari saya..kot.

Sekarang Alhamdulillah... sihat dah. Tapi masih ambik ubat lagi lah. Mudah2an adalah di antara kawan2 yang sudi mendoakan kesihatan saya kembali pulih seperti biasa. Kalau ada, saya dahulukan keikhlasan hati kawan2 dengan ucapan beribu-ribuan terima kasih. HANYA ALLAH YANG AKAN MEMBALAS..

0 comments: